Hvad er din Kontrolpause?

Du kan få et indtryk af din kontrolpause ved at følge stopuret her:

Sådan udfører du en kontrol pause.

Redskaber: ur med sekundviser, tommel- og pegefinger!

Læs vejledningen grundigt før du udfører øvelsen

Sæt dig rolig og stille ned. Følg din vejrtrækning. Vær opmærksom på at din mund er lukket og du udelukkende trækker vejret gennem næsen.

Når du har fulgt din vejrtrækning et par minutter hold dig for næsen efter en udånding og inden den næste indånding.

Hold vejret indtil første gang du synes du har lyst til at få mere luft. Du skal blot opleve en let luftmangel, det skal stadig være behageligt, og efter du slipper næsen skal din vejrtrækning stadig være helt stille og rolig. Du holder munden lukket hele tiden.

Når du begynder med at lukke for næsen kikker du på dit ur og husker at se hvor sekundviseren står.

Når du slipper næsen igen ser du igen på dit ur og ser hvor mange sekunder du holdt vejret.

Det er ikke en konkurrence, så det drejer sig ikke om at holde det længst muligt.

Resultat:

60 sekunder – bragende godt helbred; du har ingen moderne livsstilssygdomme

40 sekunder – et rigtigt godt helbred; du har ingen problemer med snorken og astmaanfald

Under 20 sekunder – du har stadig astmasymptomer, allergi  i sæsonen, bliver nemt forkølet, mange ting bider på dig.

Tak fordi du deler med andre:
  • Print
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Yahoo! Buzz
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Add to favorites
  • LinkedIn
Dette indlæg blev udgivet i Nyttig viden og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/buteykoinstituttet.dk/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399

En kommentar til Hvad er din Kontrolpause?

  1. Pingback: Hvad er din kontrolpause? | Buteyko Instituttet

Der er lukket for kommentarer.